Reference interaktivního dotykového monitoru v mateřské školce v Litomyšli
V rámci projektu byla instalována interaktivní sestava v podobě 55" dotykového monitoru, která umožňuje dětem i učitelům objevovat nové možnosti výuky prostřednictvím intuitivního ovládání. Je to první zařízení ve školce, proto dalším požadavkem byla možnost stěhování po třídách. Vybrána proto byla varianta na mobilním stojanu s kolečky. Provozovány budou standardní edukační aplikace (malování, výuka barev, tvarů, svět kolem nás atd). Dále pracovní listy budou spouštěny ze vzdáleně připojeného notebooku s Windows.
Klíčové body realizace
- Lokalita: Mateřská škola Litomyšl
- Typ řešení: dotykový monitor 55" s edukačním softwarem
- Dodávané služby: doprava, instalace, proškolení
- Stojan: ekonomická varianta s kolečky a ručním nastavením výšky
- Součást dodávky: doprava, instalace, školení pedagogického sboru
- Význam: první interaktivní zařízení ve školce, rozšíření edukačním možností
Technologie přizpůsobená nejmenším
Instalovaný monitor o úhlopříčce 55" byl vybaven softwarem navrženým speciálně pro potřeby mateřských škol. Ovládání je uzpůsobeno dětem předškolního věku — s důrazem na jednoduchost obsluhy i motivaci k poznávání.
- interaktivní výukové hry
- kreslicí a kreativní aplikace
- digitální pomůcky pro skupinovou práci
Ekonomické řešení bez kompromisů
S ohledem na rozpočet školky byla zvolena úsporná varianta stojanu s ručním nastavením výšky. Tato volba však nijak neomezila funkčnost celé sestavy.
- dostupnost pro malé děti
- odolnost v prostředí školky
- optimalizace nákladů bez ztráty kvality
Školení pedagogů jako základ úspěšného zapojení
Po samotné instalaci proběhlo proškolení učitelského týmu, kde byly představeny všechny funkce zařízení. Cílem bylo ukázat maximální možnosti využití a inspirovat pedagogy k aktivnímu zařazení technologie do každodenní práce s dětmi.
Spokojenost a motivace k dalšímu využití
První interaktivní zařízení v mateřské škole znamená důležitý krok k rozvoji digitální gramotnosti od raného věku. Spokojenost pedagogů a nadšení dětí ukazuje, že instalace má smysl a skutečně obohacuje výukové prostředí.